Finlandiyalı çiftçilerden Bafraya çıkartma

Finlandiya Tarım Üretici Birlik Başkanları ve üyesi 26 kişi, Bafradaki tarım arazilerinde incelemelerde bulundu. Karadeniz Bölgesi'nde Sakarya, Ankara, Çorum, Amasya, Tokat ve ilçelerinde tarımsal incelemelerde bulunan Finlandiyalı heyet son olarak Bafra'daki tarım arazilerini ziyaret etti. Finlandiyalı çiftçilerin Türkiye gezisini organize eden Bafralı Hasan Yıldız, "Selçuk Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı mezunuyum. 22 yıldır Finlandiya'da yaşıyor ve lokanta işletiyorum. SAMMEY'in meyve bahçesinden esinlenerek Bafra'daki tarım arazimize meyve bahçesi kurmayı planladım ve Bafra İlçe Tarım Müdürlüğü'ndeki ziraat mühendisleri Muharrem Nas ve Oğuzhan Yücel ile irtibat kurup kendilerin gerekli bilgileri aldım. Ailemi de cesaretlendirerek Bakırpınar köyünde 17 dekarlık meyve bahçesi kurdum. Finlandiya Meyve, Sebze ve Tarımcılar Federasyonu'na üye oldum ve oradaki çiftçileri Türkiye'ye geziye davet ettim" dedi. Finlandiyalı misafirlerin Bafra'daki ilk durağı Elifli köyündeki SAMMEY meyve bahçesi oldu. Burada incelemede bulunan Finlandiyalı misafirler daha sonra Elifli köyündeki çilek bahçesini gezdiler. Yemekte, Finlandiya'da 900 üyesi olan Meyve Sebze ve Tarımcılar Federasyon Başkanı Alpo Ella, "Bafra'da çok güzel bir şekilde ağırlandık. Bu organizasyonu düzenleyip bizi Türkiye'ye getiren Hasan Yıldız'a teşekkür ediyorum" dedi. Yemekte yapılan konuşmalardan sonra Finlandiya Meyve Sebze ve Tarımcılar Federasyon Başkanı Alpo Ella, Bafra Belediye Başkanı Zihni Şahin'e Finlandiya el yapımı bir masa saati hediye etti. Başkan Zihni Şahin ise Bafra'yı tanıtıcı kitap ve CD'lerden oluşan bir paket hediye etti. Yemekten sonra Finlandiyalı çiftçiler Altınkaya Barajı, Kale Mezarları ve Kolay beldesini ziyaret ettiler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Diyarbakır Karpuzu Yabancı Tohuma Yenildi

Buğdayı neden ithal ediyoruz?

Tarımsal ekipman yatırımlarına yüzde 50 hibe desteği